Diagnoza pod kątem możliwości wcześniejszego rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej

2 - 3 spotkania (120 - 180 minut) plus szczegółowy wywiad rozwojowy
550 zł

Niezbędna w sytuacji, w której rodzice rozważają decyzję o zapisaniu 6-latka do pierwszej klasy szkoły podstawowej (Art. 36, pkt 1-3 Ustawy Prawo Oświatowe – Dz.U. 2017 poz. 59). Zalecana w sytuacjach, w których rodzice lub nauczyciele nie mają pewności, czy dziecko osiągnęło w poszczególnych sferach rozwoju etapy pozwalające mu na efektywną naukę w pierwszej klasie szkoły podstawowej.

Diagnoza pod kątem możliwości wcześniejszego rozpoczęcia nauki w szkole podstawowej obejmuje ocenę funkcji poznawczych i umiejętności niezbędnych do rozpoczęcia nauki na pierwszym etapie edukacyjnym wraz z oceną dojrzałości społeczno-emocjonalnej dziecka. Realizowana jest przez dwóch psychologów lub przez psychologa i pedagoga.

W celu zrealizowania diagnozy konieczne jest dostarczenie na pierwsze spotkanie diagnostyczne opinii wychowawcy dziecka, obejmującej przede wszystkim obserwacje dotyczące
funkcjonowania dziecka w grupie rówieśniczej oraz wnioski dotyczące jego rozwoju w sferze emocjonalno-motywacyjnej. Jeśli dziecko realizowało wcześniej diagnozy psychologiczno-pedagogiczne, logopedyczne lub specjalistyczne diagnozy lekarskie, wskazane jest także przyniesienie na pierwsze spotkanie w Poradni opinii z tych badań.