Psychologiczno-pedagogiczna diagnoza przyczyn niepowodzeń edukacyjnych dziecka

2 - 3 spotkania (240 - 300 minut) plus szczegółowy wywiad rozwojowy
680 zł

Obejmuje ocenę funkcji poznawczych i umiejętności szkolnych, badanie inteligencji oraz wywiad z rodzicem dziecka. Pozwala określić niektóre czynniki, leżące u podłoża trudności dziecka w edukacji szkolnej, takie jak specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksja, dysgrafia, dysortografia), trudności emocjonalno-motywacyjne, społeczne oraz inne. Diagnoza pozwala ponadto na określenie mocnych stron dziecka, które mogą stanowić podstawę do planowania oddziaływań korekcyjno-kompensacyjnych.

W celu zrealizowania diagnozy konieczne jest dostarczenie na pierwsze spotkanie diagnostyczne opinii wychowawcy dziecka lub pedagoga szkolnego oraz kilku wybranych zeszytów szkolnych. Zalecane jest dostarczenie zeszytów/prac pisemnych, dokumentujących udział dziecka w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych lub dydaktyczno-wyrównawczych, jeżeli było objęte tego rodzaju formami wsparcia. Jeśli dziecko realizowało wcześniej diagnozy psychologiczno-pedagogiczne, logopedyczne lub specjalistyczne diagnozy lekarskie, niezbędne jest także przyniesienie na pierwsze spotkanie w Poradni opinii z tych badań.