Zajęcia grupowe, dedykowane dzieciom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym z Zespołem Aspergera. Prowadzone są przez psychologa dziecięcego przy wsparciu drugiego psychologa lub pedagoga specjalnego. Grupy mają charakter zamknięty i dobierane są z uwzględnieniem wieku dziecka oraz stopnia nasilenia trudności, z którymi się ono boryka. Ich liczebność obejmuje zazwyczaj od 2 do 8 osób.
Zajęcia ukierunkowane są na rozwijanie kompetencji społecznych i emocjonalnych dziecka, w tym:
- rozwijanie kompetencji poznawczych, leżących u podstaw umiejętności społecznych (tzw. teorii umysłu),
- umiejętności ważnych dla budowania prawidłowych relacji z rówieśnikami (nawiązywanie i podtrzymywanie relacji, współpraca w grupie, rozwiązywanie konfliktów),
- umiejętności rozpoznawania i wyrażania swoich emocji i potrzeb,
- kompetencji komunikacyjnych (inicjowanie i podtrzymywanie dialogu, słuchanie innych, wyrażanie własnego zdania, zadawanie pytań, uwzględnianie perspektywy innych osób),
- umiejętności radzenia sobie ze stresem (radzenie sobie z sytuacją porażki, wytrwałość w działaniu, korzystanie z pomocy innych osób, konstruktywne sposoby rozładowywania napięcia, radzenie sobie z ekspozycją społeczną),
- samodzielności,
- zachowań asertywnych (odmawianie, przyjmowanie pochwał i krytyki, prośby o pomoc).